Koolitusteemad
Järgnevalt anname ülevaate koolitusteemadest, millest organisatsioonid
IT-projektide ja -arenduse seisukohalt enim kasu saavad.
1. Äriarenduse, projekti ja projektijuhtimise olemus. Äriarenduse töökorraldus.
1.1 Kuidas on omavahel seotud organisatsiooni ärilised eesmärgid, äriarendus ja infosüsteemi arendus ning mida silmas pidada äriarenduse planeerimisel?
1.2 Millised on äriarenduse läbiviimise põhisammud ja otsustuspunktid?
1.3 Kuidas leida äriarenduse läbiviimiseks sobivaim töökorraldus?
1.4 Milles seisneb projekt ja projektijuhtimine ning millistel juhtudel on mõistlik rakendada projektipõhist lähenemist, millistel mitte?
2. Projekti edukus. IT-projektide ebaõnnestumise põhjused.
2.1 Miks ja kuidas hinnata IT-projekti edukust ning kuidas on seotud IT-projekti edukus ärieduga?
2.2 Millised on IT-projektide ebaõnnestumise põhjused ja juurpõhjused?
2.3 Millised on avaliku sektori erisused ja IT-projektide ebaõnnestumise peamised põhjused avalikus sektoris?
2.4 Kuidas jõuda äriarendustes ja IT-projektides ebaõnnestumise juurpõhjusteni, kasutades Muremustri meetodit?
2.5 Kuidas ennetada IT-projektide ebaõnnestumist?
3. IT-projektile eelnevad analüüsid. IT-projekti kavandamine ja läbiviimine.
3.1 Millised etapid tuleb äriarenduse protsessis alati läbida ja millised on kohustuslikud otsustuspunktid?
3.2 Millised on IT-projektile eelnevad analüüsid ja kes neid peab tegema?
3.3 Kuidas püstitada korrektset ärilist lähteülesannet ja kuidas äritellija esindajana infosüsteemide arendusi planeerida ja käivitada?
3.4 Millist rolli ja vastutusi kannavad IT-projektide tellimisel ja läbiviimisel tellija ja täitja?
3.5 Kuidas luua projektorganisatsiooni? Miks on vajalik rollipõhine lähenemine? Millised on äriarenduses ja IT-projektis võtmerollid ja nende vastutused?
3.6 Kuidas professionaalsel tasemel planeerida ja viia läbi IT-projekti?
3.6.1 Projekti algatamine, planeerimine ja läbiviimine – mis on igas etapis peamised tegevused, sh soovitused, mida tasuks järgida.
3.6.2 Riskide haldus.
3.6.3 Kvaliteedihaldus ja kvaliteedi tagamine.
3.6.4 Inimeste ja suhete juhtimine projektis (sh kuidas projektijuht saab kaasata ja toetada ning mõjutada inimesi, mis aitab projektimeeskonnal hästi õnnestuda).
4. Organisatsiooni taustsüsteemi mõju äriarenduste, sh IT-projektide edukusele. IT-arenduste korraldamine.
4.1 Millest koosneb organisatsiooni taustsüsteem ja kuidas see mõjutab IT-projektide ja äriarenduste õnnestumist?
4.2 Kuidas korraldada organisatsioonis äriarenduste, sh IT-projektide läbiviimiseks vajalikud eeldused?
5. Äriarendust toetavad metoodikad ja raamistikud.
5.1 Millised on metoodikad äriarenduse juhtimiseks, projektijuhtimiseks ja tarkvaraarenduseks ning kuidas sobitada metoodikad organisatsiooni vajadustega?
5.2 Millised on projektijuhtimise levinumad metoodikad ja raamistikud?
5.3 Millised on tarkvaraarenduse alusprotsessid, metoodikad ja raamistikud?
5.4 Mida tähendab agiilsus tarkvaraarenduses ja muudes tegevusvaldkondades?
5.5 Millised on agiilse tarkvaraarenduse eelised ja probleemkohad ning ebaõnnestumise juurpõhjused?
5.6 Kuidas valida konkreetses projektis sobiv tarkvaraarendusmetoodika?